onsdag 9 december 2009

Ett steg i taget

9.30 fanns jag på plats på skolan (under min lediga dag) för att ställa mig i kö med en klasskamrat + ett par hundra andra för att få min vaccinationsspruta. Det tog 55 min så var det hela överstökat. Än så länge (efter ca 4 timmar) känner jag inte av några biverkningar, men jag tänker inte ropa hej ännu! De flesta får tydligen ont i armen åtminstone, men slipper jag bli sjuk av det hela så är jag nöjd!

En tur till stan blev det därefter (med buss då naturligtvis) för att leta julklappar. Det hela gick inte alls så smidigt som jag trott, men när jag väl satt på bussen hem igen hade jag lyckats ordna 2 julklappar. Ytterligare något att checka av från listan!

Jag har nu pratat med bilmeken och förhoppningsvis kommer de kunna hjälpa mig att hämta upp bilen imorgon. Visst, det kommer kosta en slant (vilket tydligen min underbara pappa kommer betala), men vad gör man när det inte finns bogserhjälp här i stan?

Små steg framåt görs utan direkta missöden, vi får se hur länge det håller. Jag håller en tumme för att dagen får fortsätta flyta lite normalt framåt...

Inga kommentarer: