tisdag 17 november 2009

Teknikhandikappad

För en stackare som mig som är beroende av min dator inkl. internet blev det här en minst sagt påfrestande dag. Startade datorn efter frukosten för att läsa bloggar i vanlig ordning, men vad händer? Jo, det ska jag tala om: absolut ingenting!!
Nätverket fungerar inte!
Provar de små åtgärder jag lärt mig av R, som att trycka på diverse knappar, dra ut sladdar, starta om, ja ni fattar, men ingenting!
Paniksms:ar R för hjälp, vilket inte gav så mycket. Åkte iväg på träning med elektroniken avstängd i hopp om att den bara behövde vila lite, men det fungerade fortfarande inte när jag kommit hem och duschat... Trött och med allvarlig pms försöker jag få hjälp av R igen, vilket resulterar i att jag senare under eftermiddagen nästan gråter i telefonen för att jag inte får det att fungera.
Då ingen av oss fått några nya uppslag på vad som kan vara fel kommer R förbi efter skolan och får till slut det hela att fungera! Genom att trycka på alla knappar och dra ut alla sladdar som jag redan fipplat med, men samtidigt. Och sedan fungerar det :D
Det är tydligen så att tekniken i den här lägenheten bara fungerar om R är i närheten... Mycket frustrerande... Men nu fungerar det och jag har ytterligare en åtgärd att lägga till listan "Prova det här innan du ringer R när internet strular".

1 kommentar:

johanna jordgubbe sa...

ahhh.. aldrig har jag varit så snabb!! :) :)
wow till mig!!
du kanske inte tror det.. men nu finns det ett tummvantsrecept uppe :)

lycka till!