onsdag 11 november 2009

Nytta fast fel?

Ingen schemalagd skola förrän klockan 13 idag. Jag hade en liten tanke att ta itu med lite plugg (även fast motviljan var stor) innan avfärd, men efter att ha bråkat med skrivaren så att det nu sitter fast ett papper i "utmataren" och en errorlampa blinkar ilsket rött försvann den tanken illa kvickt.
För att bli av med min frustration över teknikens under (?) drog jag fram dammsugaren och körde ett varv. Fortfarande inte sugen på boken, fortfarande sur. Så fram med moppen och skura golv. Fortfarande irriterad och nu även rejält svettig. Fram med städa badrummet-prylar och skrubba.
Jo, efter det kändes det lite bättre, men då var det så dags att fixa lunch, så boken fick snällt vänta. Nu har jag ju varit på föreläsning, så kan inte det ses som lite plugg?

För tillfället är jag bara hemma för ombyte och en apelsin, då jag ska iväg på ett pass Free power dance. Och efter det väntar samma goda mat som jag åt igår kväll :D Lite löljligt kanske att man ser så fram emot en matlåda :P Och Biggest loser på tvn, love that show!

Summa kardemumma: jag har fått en hel drös nytta gjort (och snart träning dessutom), men det blev inte riktigt som det var tänkt från början...

1 kommentar:

Malin sa...

Haha, varför är det alltid så att ALLT är roligare än att plugga? att det till och med är roligare att städa.. =)

Det är ju same for me. Har inte heller någon respektive som tar upp min tid längre. kanske vi ska ta den där tequila och starwars kvällen? ;) Iof har jag druckit tequila och kommit fram till att jag klättrar på väggarna av det.. =)