lördag 14 november 2009

Nu är den här!

Jag var rädd att min vanliga julinspiration skulle utebli i år. Jag har inte alls kännt något pirr i magen när jag tänkt på hur nära vi är advent. Jag har heller inte kännt någon längtan efter att gräva i allt mitt julpynt. Till viss del så beror det på att jag i år är ensam och inte direkt känner att jag har någon anledning att pynta här hemma när ingen annan än jag ser det. Plus att julen kommer firas i Härnösand i år = lägenheten kommer stå pyntad i "onödan" över hela jul- och nyårshelgen.

MEN så köpte jag nya numret av 101 idéer igår, som denna gång är helt inne på julpyssel och NU längtar jag faktiskt efter julen igen! :D Klart att det ska pyntas och pysslas även i år! Och så fick jag en hel del tips på sådant man skulle kunna göra hemma hos mamma och pappa, då det är där släkten kommer samlas i år för att fira jul.


Idag är det en grå och blöt dag här i Linköping och julen känns väldigt fjärran. Men det innebär ju inte att man inte kan hitta på något trevligt ändå! Lite sugen på IKEA eller stan är jag, vi får se vad det blir i slutändan. Jag måste även testa min dator på alla sätt och vis när R satt och jäklades med den hela kvällen igår.

På återseende!

Inga kommentarer: