fredag 27 november 2009

Jag vill, jag vill!

Det är så mycket jag vill för tillfället, men blir så överväldigad av allt detta + att det är en massa tråkigt som jag borde göra innan. Detta leder till att jag inte lyckas ta tag i något av det, varken det roliga eller det tråkiga vardagliga.

Lite roligt som jag vill ta itu med:
  • Stickning, stickning och åter stickning! Hade ju tänkt mig att det skulle bli ett par stickade julklappar.
  • Lära mig virka! Såååå sugen!
  • Julpynta lägenheten (adventsljusstakarna är uppe, men inte tända)
  • Baka. Lussebullar, julgodis, ja allt det där som hör till!
  • Dricka glögg och mysa till en bra film.
  • Shoppa julklappar!
  • Julpyssel och julklappspyssel!
Men så finns det en massa tråk att ta itu med också:
  • Pynta lägenheten klart bara för att bli av med kaoset av julprylar och andra saker som måste ge plats och därför tryckas in i skåp.
  • Den där jäkla disken som aldrig försvinner!
  • Plugga statistik. Jag har tenta om en vecka och jag fattar verkligen ingenting!
  • Städa badrum så att jag kan felanmäla min droppande kran i badrummet och få den fixad (jag tycker att hantverkaren ska slippa ett ingrott handfat när han faktiskt är där för att hjälpa mig)
  • Vika all tvätt från gårdagens tvättstuga. Jag tror jag tvättat varenda klädesplagg jag äger!
Jaja, nu har jag gnällt av mig. Tror inte att jag lyckas masa mig iväg på någon träning idag, men en promenad med något trevligt sällskap vore ju inte helt fel. Dags för statistikboken nu? Eller baka saffranskaka och plugga medans den gräddas? Alla dessa problem!

1 kommentar:

Malin sa...

Ja det är lite synd.. men självklart ska du komma förbi til sommaren! :D

åh alla dessa julkänslor, så satans tråkigt att man missar nästan allt det där.. men man ska väll inte klaga :)