lördag 19 september 2009

Bortskämd

Familjen anlände igår med dunder och brak. Mamma, pappa och lillebror. Lillebror bor på min soffa medans mamma och pappa har ett eget litet krypin i grannhuset.

Då de anlände under eftermiddagen igår blev det inte så särskilt mycket gjort. Skitsnack, uppackande av matkassar som mamma tagit med och en promenad till klätterhallen för att se R svinga sig uppför väggarna. Asiatisk hämtmat blev det till middag + några glas rödvin och även R gjorde oss sällskap. Kortspel och allmänt myspys var det som resten av kvällen bestod av tills tröttheten övermannade oss.

Idag så blev det en sväng på stan. Och herregud vad bortskämd jag blev! 2 par jättefina stövlar fick jag av lillebror och av mamma och pappa fick jag ett par nya träningsskor, så nu har jag inga ursäkter till att inte besöka spåret :)
En tur till Rydsskogen blev det redan i eftermiddags, då familjen skulle få prova på discgolf. Jag måste säga att det var riktigt skoj, kanske för att jag var den som vann :D
Till middag blev det supergod fläskfilé och potatisgratäng och vi har ätit som idioter!
Mamma och jag har dessutom kokat 1 kg bruna bönor, så nu är min frys fylld med hela 10 matlådor! Jag kommer inte behöva laga mat på länge :D

Imorgon blir det ett besök i Gamla Linköping och sen så får vi se vad vi orkar med. Men nu ska jag bara ta och slappa och invänta morgondagen.

Inga kommentarer: