fredag 10 juli 2009

Tittut!

08.30 pep min väckarklocka (ja, jag ställer väckaren så att man hinner ta vara på dagen!) och lite halvt sömndrucken klev jag upp, vred upp persiennerna och satte mig för att äta frukost. Helt plötsligt tyckte jag att det hördes människoröster väldigt tydligt in till lägenheten. Visst, jag har ett fönster öppet, men jag bor ändå en våning upp. Jag tittar ut genom fönstret och håller på att sätta juicen i halsen då det helt plötsligt står två medelålders män i neongula arbetskläder en halvmeter utanför fönstret!
Utanför mina fönster sticker det ut ett platt tak, som är taket på en del av nedervåningens pizzeria. På det taket stod de och sopade upp en massa skräp. När jag flyttade in såg jag att det låg drivor med cigarettfimpar på taket och har tänkt säga till områdesansvarig när jag väl träffar honom, men det var tydligen någon som hann före :)
Nu har jag inte sett till dem på ca 45 minuter, men det står fortfarande kvar en sop och skyffel på taket.

Nu ska jag ta och packa upp någon låda medans vädret fortfarande är dåligt. Det sägs att det ska bli lite sol i eftermiddag, så då blir det nog att köra ett flyttlass. R är nu på väg till Klarälven, så jag får stöka på lite själv i ca en vecka.

Inga kommentarer: