måndag 6 juli 2009

Stupid rain

Det blev inte så många flyttlass körda igår, vilket främst berodde på att R "dragit på sig" årets värsta baksmälla. Jag lyckades väcka honom klockan 11 och vi hann med ett par lass innan han somnade i soffan och vädret dessutom blev så pass dåligt att de flyttlass vi tänkt köra gick i stöpet. Det blev till att packa in i skåp istället!
Då jag har en pytteliten bil (bra i alla lägen förutom vid flytt) utan dragkrok och man är fattig student så gör vi en budgetflytt med hjälp av 2 kundvagnar som någon lämnat vid en bushållplats. Jag flyttar en väldigt kort bit (tar 10-15 minuter att gå) så det är inga problem att gå den biten med en vagn! Och man får plats med mycket större saker på/i en kundvagn än i en liten peugot 205 :) Används som flyttbil bara när det är lite ömtåligare saker som ska flyttas, så att de inte skakar sönder i vagnen.

Idag öser regnet ner och enligt väderprognosen ska det fortsätta på samma sätt hela dagen. Inte så skoj, då det innebär att flytten av min säng fördröjs hela tiden :/ Sover för tillfället i en tältsäng, vilket inte är en jätterolig lösning i det långa loppet. Någon natt är helt okej, men nu är jag less!
Det blir nog till att börja dagen med en tur till ICA Maxi för att fylla på mit tomma kylskåp och så får vi hoppas på att vädret lättar lite längre fram under dagen!

Inga kommentarer: