tisdag 7 juli 2009

Mitt i flytten

Flyttkaoset är nu fulländat och jag vadar fram i fulla, halvt uppackad och tomma flyttkartonger. Idag lyckades jag äntlign få hit min säng, så no more tältsäng för min del! Jag har dessutom lyckats få hit två hyllor idag, så nu kan jag faktiskt packa upp ett par lådor!
Imorgon kommer de sista stora flyttlassen med möbler att äga rum på ett tag. R ska nämligen ut på en flottfärd med en kompis därefter och kommer vara borta i ca en vecka. Förhoppningsvis kommer det inte att regna imorgon, så då borde det inte bli några problem.

Igår tog R och jag en paus ifrån flyttarbetet och gick på bio. Jag fick ett par biobiljetter i kompensation av nya hyresvärden för allt strul första dagen, så vi tog en tur ner på stan för att se på skräckfilmen Drag me to hell. Riktigt bra! Och det var verkligen välbehövligt med en paus från kaoset. Mitt humör var en aning ostadigt igår :P

Nu sitter jag och tittar på direktsändningarna från Michael Jacksons minnesstund och dricker en öl, så dags att återgå till tvn!

Inga kommentarer: