fredag 8 maj 2009

Trevliga överraskningar

Hade sovmorgon till 9 i morse, vilket var väldigt länge sedan.
När jag dragit upp rullgardinen och ska lägga undan mobilladdaren, vad är det då som visar sig under R's nattduksbord? Jo, min kära näsplopp som jag tappade bort för ca 2 veckor sedan!! Jag visste att jag (troligen) tappat den i sovrummet, men inte hittat den trots febrilt letande. Och sedan dess har det dammsugits och byts sängkläder, så jag antog att den var förlorad. Men där var den! Lucky me!

Så frukost intogs under gott humör och Morgonzoo på radion. Därefter satte jag mig framför datorn och där väntade mig ytterligare en överraskning: jag fick godkänt på omtentan i kalkylering jag skrev för ca 2 veckor sedan!! Så himla skönt! Jag var rädd att jag skulle behöva göra om den ännu en gång!

Förhoppningsvis fortsätter dagen på samma sätt. Utekravall ikväll med Petter som dragplåster. Bara att hoppas att det inte faller något regn på oss. Ännu skiner solen!

Inga kommentarer: