onsdag 6 maj 2009

Regnet det bara öser ner

Min skoldag slutade kl 10 idag och jag hade förhoppningen att ta en prommis i spåret. Men just nu öser regnet ner vilket gör att det inte känns som en toppenidé längre. Och den som nu tänker Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder: bite me.
För det är bara att inse, regnkläder är inte det mysigaste att ha på sig när man är varm och svettas. Klibb och äckel. Och regnstövlar är inte särskilt promenadvänliga skor. Den som myntade det uttrycket var garanterat en trött mamma som bara ville få ungarna ur huset en stund.
Så jag stannar inne istället och bakar kladdkakemuffins, läser lite makroekonomi och funderar på vad det ska bli för middag ikväll. Orkar jag laga mat eller ska man unna sig pizza?
Jag har dessutom börjat titta på Sex and the city säsong 1 (nej, jag följde aldrig serien på tv), så jag har underhållning för flera regniga dagar!
Men imorgon och på fredag kan det få vara uppehåll. Imorgon eftermiddag ska vi nämligen på Ölstopet. 3 barer, 25 ölsorter och fri entré. Och på fredag är det Utekravall med Petter som kommer och spelar.
Dags för mig att återgå till soffan!

Inga kommentarer: