måndag 4 maj 2009

Svåra val

Jag försöker vara lite egoistisk och känna efter vad jag faktiskt vill göra dessa dagar. Vilket faktiskt inte är det lättaste! Man är van vid att alltid ha någon annan att göra saker med, anpassa sig efter emellanåt och ha någon som kommer med förslag.
Det kan verka jäkligt simpelt och som ett icke-problem, men jag försöker bestämma mig för om jag ska sitta och titta på film lite senare ikväll eller om jag borde ta itu med att rensa bort katternas saker eller rensa möbler som R ska ha så småningom. Och så finns ju alltid det här med pluggandet.

Men egentligen, varför ska man vara så duktig hela tiden? Det är ju ingen som kommer bry sig om kattnätet sitter kvar på balkongen ett tag till eller om disken får vänta till imorgon bitti.

Jag har ju ändå tvättstuga ikväll, det kanske får räcka med nyttighet?

Inga kommentarer: