söndag 3 maj 2009

Fullbokade dagar

Familjen har som sagt varit här i helgen. De anlände på torsdag eftermiddag med fullpackad bil till vårt grönskande Linköping. En lugn kväll med god mat (mamma har kockat hela helgen) och en skvätt rödvin. Jag blev dessutom firad i efterskott och fick en hel drös med fina presenter :)

fredagen så blev det en utflykt. Ågelsjön utanför Norrköping var vårt mål, så kylbagen packades med grillkorv och annat gott. R var med oss då utflyktsmålet var hans idé. En sjö omgärdad av en massa klätterväggar, vilka naturligtvis nyttjades flitigt att ett flertal besökare en solig dag som det var. Pappa blev allt lite sugen och R önskade nog att han tagit med klätterutrustningen :)
Väl hemma blev det mumsmiddag, rödvin och lite kortspel.

Lördag var det ett besök till centrum inplanerat samt en tur till klätterhallen för att R skulle få visa sina skills på boulderväggen och ge oss en chans att göra likadant.
Turen till stan blev väldigt lyckad, då jag shoppade lite kläder för en del av födelsedagspengarna. 6 plagg för mindre än 500 kr totalt. Sådan shopping gillar jag!
Bouldringen gick strålande för pappa (som påstår att han är höjdrädd), riktigt bra för lillebror och mamma, men jag kan konstatera att det absolut inte är något för mig! Men det var kul att se och prova på. Jag tror hela familjen håller med om det (trots att de hade lite träningsvärk i morse).
Gemensam middag och kortspel, dock utan rödvin, då det tagit slut kvällen innan :)

I morse var det då dags för familjen att packa bilen igen och påbörja den 8 timmar långa bilfärden hem. Och så hade de med sig våra katter. De har blivit så rastlösa nu när vädret är så fint och jag kommer inte kunna behålla dem i min etta (för deras egen skull), så de fick åka till Norrland. Där kommer de att få springa ute hur mycket de vill.

En aning vemodigt känns det, men separationen innebär ju många smärtsamma förändringar, det går inte att komma ifrån.

Det har i alla fall varit en underbar helg, och det tackar jag för!

Inga kommentarer: