tisdag 3 mars 2009

Grå tisdag

Här är det grått både ute och inne. En sådan där tråkdag som inte direkt innehållit några som helst solstrålar.
Det började dåligt då jag såg att min optimala tv-kväll nu inte längre finns! På tisdagarna brukar jag nämligen (när R är på klättringen) kunna bänka mig framför Vänner, Shear Genius och därefter någon udda dokumentär. Allt på en och samma kanal och ända fram tills det är dags att göra efter-klättringen-fika till R. Men inte längre. Tablån är ändrad. Illa. Rör inte mina rutiner!
Jag började inte förrän 13 idag, så jag försökte plugga på förmiddagen, men det tar sådan tid med alla kalkyleringsuppgifter. Man ser aldrig något resultat känns det som! Och så fick jag veta att den tjej jag hade tänkt göra måndagens examination med hade bytt partner, så där stod jag ensam. Och grinig. Det löste sig dock när jag väl kom till skolan. Jag hittade ytterligare en ensam själ :)
Föreläsningen kändes som ett slöseri med tid, men jag var i alla fall där. Väl hemma tog jag itu med resterna av R's disk (här hemma kör vi med varannan disk då ingen vill diska mer än nödvändigt) och snart är det dags att börja med middagen. Bara roliga saker! :P
Då min tv-kväll nu blev förstörd ska jag nog gå till Jacky för lite pluggstuga när R går till klättringen. Vi får väl se hur mycket disciplin vi har med pluggandet, men lite lär vi nog kunna göra! Han har ju en väntande mattetenta också. Om inte annat så slipper man sitta hemma och tråka. Då skulle jag definitivt inte plugga något alls! Ingen kvällsplugg-människa.

Men nu är det snart dags för kyckling, ris och currysås. Så enkelt men ack så gott!

Inga kommentarer: