måndag 23 februari 2009

Måndag

Att vakna av väckarklockan på måndagmorgon är aldrig trevligt. Att gå till skolan i vetskap om att man ska köra ett 3 timmarspass i ett svep är inte heller så roligt. Att sitta på skolan i en timme och 45 minuter innan någon kan informera oss om att vår lärare är dubbelbokad och inte kommer dyka upp är väldigt frustrerande. Så jag hade kunnat vara ledig idag! Haft långhelg! Och inte behövt sitta och panikplugga igår för att jag skulle vara så förberedd tills idag.
Men nu blev det i alla fall att jag satt kvar med ett par kompisar och pluggade de 3 timmarna, så något vettigt gav det väl ändå. Men frustrerande är det likväl!

Nu har jag precis avslutat ett samtal med Tallink Silja och bokat min och R's kryssning till Riga i mars. Det ska bli så roligt! Dags att boka in en kattvakt :)

Det som återstår på dagens lista är:
  • tvättid
  • veckohandling
  • middag

Inga kommentarer: