söndag 4 januari 2009

Mitt 2008

Jag tänkte att det kanske skulle passa med en liten summering av 2008 innan man brakat alltför långt in på 2009:

Gjorde du något 2008 som du inte gjort förut?
Massor! Det kändes som om 2008 var lite av förändringarnas år :)

Har du något minnesvärt datum?
Ja, vad ska man ta? Flyttdagen från Norrland till Linköping 28/6 kanske.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade nog inga nyårslöften förra året. Och om jag hade så har jag glömt dem och antagligen då inte hållit dem ;)

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nope, inte vad jag vet om!

Dog någon som stod dig nära?
Nej, vilket jag är tacksam över.

Vilka länder besökte du?
2008 blev det bara blivit turer inom Sveriges gränser.

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
En utlandsresa skulle ju inte sitta helt fel ;)

Vad var din största framgång 2008?
Att lämna Norrland och tryggheten för en helt ny okänd stad. Och så har jag ju klarat av första terminen på universitetet! :)

Största misstaget?
Att hoppa i en vattenpöl ute i skogen under overallsinvigningen.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag åkte på Nolle-förkylningen dag 2 på skolan vilken höll i sig i 3 veckor och så pajjade jag ju knät (se ovanstående) vilket har blivit en utdragen följetång!

Bästa köpet?
Vår Ektorp-soffa :)

Vad spenderade du mest pengar på?
Flytt och kurslitteratur.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket. Det har varit ett år fyllt med mycket glädje i vardagen!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare kanske?


Vad önskar du att du hade gjort mer?
Om man ska vara tråkig så kan man ju säga att man borde ätit nyttigare och tränat mer, men egentligen så är jag väldigt nöjd med mitt 2008!

Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig för småsaker.

Hur tillbringade du julen?
I Linköping med sambo och med min familj på besök.

Blev du kär i år?
Jag har varit kär sedan -05 :)

Favorit program på teve?
Jag måste nog vara larvig och säga AFV :D


Bästa boken du läste i år?
Jag har läst om mina favoritböcker nu i höst: Diana Gabaldons underbara serie. Läser sista boken nu. Jag bara ÄLSKAR dem! :)

Bästa filmen du såg i år?
Oj, vad svårt! Vi ser ju på i alla fall 3 filmer/vecka! Iron Man, Batman - The dark knight och Mamma Mia är nog Topp 3.

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Firade med släkten hemma i vår 2,5a i Härnösand.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Några extra timmar på dygnet kanske? Och ett friskt knä!

Vad fick dig att må bra?
Livet.

Vem saknade du?
Självklart saknade jag familjen, när vi lämnat Norrland.

De bästa nya människorna du träffade?
Där måste jag nog säga några av mina klasskamrater.

Ja, det var väl lite av mitt 2008. Nu ser jag med spänning fram emot vad 2009 har att erbjuda! :)

9 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Kul att läsa dina svar. det var en kulig lista:) Ha en fin söndag.
Kram Lallis

Pyssel och Trams sa...

Hejsan!
Ja...visst blev ganska söt!=)
Jag vill nog ha 350 kr för henne iaf, är trots allt ganska så mkt arbete och många timmar nedlagt..
Hoppas du får en bra dag!
Kram Anna

Anonym sa...

Tjena bruden =) Ja hur hittade du in på min uuunderbara blogg som är helt stillastående nu? :D

Kul å se att ni har de bra ju! Kram

Helen sa...

Kul att läsa om ditt 2008!

Anonym sa...

Vi har också Ektorp-soffor :) Vad är det du pluggar? (Hoppas att jag inte frågat samma sak tidigare. Lite virrig...)

Camilla Alvén sa...

Hej tack för besöket och kommentaren på min blogg. Nu skall jag läsa vidare på din
Ha det bra
Camilla

Rosa Hemmet sa...

Tjohoooo! Vad nice år du verkar ha haft måste jag säga, en massa positiva vibbar fick man av att läsa vad du skrivit, kul! Hoppas att nästa år blir minst lika bra :)

Anonym sa...

haha ja jag hörde nåt om att din farsa läste hennes blogg med?!

Anonym sa...

Mamma Mia är ju superbra! Jag blir glad av att se den.. :)
Ha det gott