onsdag 14 januari 2009

Från topp till botten

Igår kväll var jag på ett strålande humör efter att ha blivit upplyst av körsången, men till i morse när jag klev upp så hade mitt humör gjort en störtdykning. Det kan nog ha mycket att göra med de faktum att grannen väckte oss med sitt skrikande vid halv fyra i morse och jag hade stora problem med att somna om. De små stunder man sov fram tills att klockan ringde 8.15 var fyllda med jobbiga och konstiga drömmar om folk som gick genom isen, dinosaurier som jagade mig och min körkamrat som försökte fly i vår lilla röda bil. Nä, ingen bra dag.
Något komiskt som inträffat idag är att det första jag ser när jag tittar på morgontidningens förstasida är min egen nuna från kören igår. Tidningen var där på besök. Jahapp, det var ju roligt, eller?

R och jag gjorde en snabbtur ner på stan i eftermiddag och intog årets första semla (gudomligt) och så hämtade vi mina skolböcker. Nu har jag fått alla utom en för denna kursen, så det finns väl inga undanflykter längre? Fast R sitter i rummet intill och spelar Mario Kart just nu. Mycket lockande...

1 kommentar:

Rosa Hemmet sa...

hehe. Jasså du har oxå underliga drömmar? Det kan ju vara ganska kul men jag vet inte om det är så bra för sömnen att bli jagad av dinosaurier? Känns inte som att man blir riktigt utvilad då ;) Vad kul att du var med i tidningen, så länge du inte stod o sjöng någon rolig tonart ;p Ha det grejt tjejen