onsdag 10 december 2008

Tråkonsdag

Det här är en riktig tråkdag. En sådan som det inte händer något alls på. I och för sig så snöade det i ca 1,5 minuter i morse, när jag satt och åt frukost, men det var den största händelsen denna dag. Jag har masat mig iväg på den sista föreläsning i denna (tråk)kurs, jobbat med grupparbetet, pluggat själv, försökt julpynta lite men inspirationen var låg, lagat middag, ätit middag själv, pluggat lite till och nu sitter jag och väntar på att Vänner ska börja och att R ska komma hem från skolan. R har haft labb sedan 15.00. Han slutade egentligen 17.00, men de är tvungna att bli klar idag för att bli godkända i kursen, så det är bara att vänta. Just nu är klockan 19.15...

Jag funderar på att gå och träna imorgon, men jag har helt och hållet tappat sugen. För det första är det skittråkigt att gymma och jag tycker inte att det gör någon skillnad alls just nu. För det andra så har jag nu EVENTUELLT 2 skador som EVENTUELLT kan behöva opereras. Är korsbandet av kan det behöva opereras, men inte säkert. Jag kan klara mig ändå. Om jag skadat minisken behöver den opereras för att jag ska slippa ha ont. Och om jag behöver opereras så kommer jag att behöva börja om med all träning igen. Förstår ni motivationsdyket?
Då det just nu går rätt bra så känns det meningslöst att lägga ner en massa tid och energi 3 ggr/vecka på något meningslöst. *suck*

Vilket gnäll det blev här nu. Tur att det bara är 11 minuter kvar till Vänner :P

Inga kommentarer: