lördag 13 december 2008

Planer för lucia

Vilken härlig dag det är idag! Snön som kom natten till igår och under hela dagen ligger fortfarande kvar och temperaturen befinner sig runt nollan.
R sitter och sliter sitt hår på en mattetenta sedan klockan 8 i morse och jag tog "sovmorgon" till halv 9. Nu är frukosten äten med SR's radiokanal Bjällerklang i bakgrunden och sockerkaramellerna jag kokade igår kväll är förpackade. Allt detta iförd pyjamas :) Jag har ju tärnglittret sedan Luciakraballen hängandes i hallen. Ska man ta på sig detta också och fullborda luciaklädseln? ;)
Det blev inget luciatittandet på tv'n i morse, men det sänds i repris ikväll, så då kanske jag kurar ner mig i soffan. R ska iväg och ha en grabbkväll för att fira att tentan är avklarad. Snart är det jullov! Torsdag är sista dagen!

Det jag nu har framför mig idag är paketinslagning, samt att jag ska ta itu med julgranarna! Jag gjorde det tråkiga jobbet med storgranen igår (montera ihop och korva ut grenarna) så den ska bara kläs! Lillgranen till sovrummet är inte monterad ännu, men då den är i lite bekvämare storlek (drygt 1 meter) så är den inte lika bökig :)
Jag tänkte dessutom vara trotsig och inte gå till gymmet idag. Istället ska jag ta min kamera och gå ut och försöka fotografera lite vinter. Enligt lokaltidningen har man inte haft en vit vinter i Linköping sedan 2000, så det kanske är lika bra att man samlar på sig bildbevis på att det i alla fall var en vit lucia :)

Ha en underbar Lucia!

Inga kommentarer: