onsdag 17 december 2008

Om oss

Jag snodde denna lista inne hos Åsa:

Vad heter ni?
Sofia och R
Hur träffades ni? På en fest sista april 2005 (vi hade setts någon gång tidigare visade det sig sedan...)
Hur länge har ni varit tillsammans? I princip sedan dess.
Är ni förlovade? Ja, sedan augusti -07
Bor ni ihop? Japp, i vår 3e lägenhet :)
Har ni barn? Inte ännu.
Har båda körkort? Som tur är, ja.
Kommer du ihåg er första kyss? Ja, sista april 2005 :)
Vem sa "Jag älskar dig" först? Jag tror att det var han faktiskt...
Vem är äldst? R är 2 år äldre än mig.
Vilka stjärntecken är ni? Jag vädur, han våg.
Vem fyller först på året? Jag.
Vem är längst? Han. Typ 10 cm.
Vem sjunger bäst? Båda sjunger kasst, men den som sjunger minst dåligt är kanske jag? ;P
Håller ni i handen på stan? Självklart!
Kände ni varann innan ni blev ihop? Det kan jag inte påstå. Fast i och för sig blev vi inte "officiellt" tillsammans på ett halvår, så det var väl under den tiden vi lärde känna varandra :)
Vad har ni gemensamt? Inte så mycket egentligen! Olika hobbies och musiksmak, men det fungerar ändå :)
Blev du kär i första ögonkastet? Japp.
Har ni någon speciell låt? Tyvärr inte.
Har ni några "fri kort"? Inget sånt.
Har ni stora framtidsplaner? Någon gång blir det väl barn och giftermål kan jag tänka mig.
Har ni gråtit i varandras armar? Efter snart 4 år ihop? Självklart!
Har ni varit utomlands tillammans? Bulgarien -07
Vilket är ert bästa minne? Ingen aning! Dessa 4 år kanske?
Vem lagar bäst mat? Han.
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Är vi hemma båda två så blir det i regel film i soffan :)
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Inte varje gång, men ofta.
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Ett par kilometer kanske?
Blir du lätt svartsjuk? Ja.
Ringer eller SMS:ar ni mest? Sms
Brukar nån av er prata i sömnen? Inte i vanliga fall, men det händer att vi gör det båda två.

Det var väl trevligt med lite onödig information? :)

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

vad kul med en sådan lista:)
Och kul att läsa.
kram på dig!
/Lallis