tisdag 2 december 2008

Olika världar

Idag befinner sig R och jag i helt olika världar.
  • Jag klev upp kl 8 för att hinna göra lite nytta innan grupparbetet kl 10. R sover så länge han kan (vilket innebär 9) innan han ska till skolan kl 10 för att ta igen den missade sömnen natten till måndag.
  • Jag sitter hemma med några tjejer från klassen från 10 till strax före 13. Vi försöker plugga, snackar lite strunt, äter lunch och knäck. R är på skolan och sliter.
  • Går på lektion 13.15-14.40 och får saker förklarat för mig. No ansträngning! Trots att R's lektion slutat 12 sitter han kvar på skolan och förbereder en labb.
  • Går med ett par klasskamrater till gymmet efter lektionen, gymmar, går hem, duschar och lagar mat.
  • R sliter med labben och har micropizza till middag då vi hade slut på matlådor.
  • Jag sitter i pyjamasbyxor och raggsockar framför datorn, ska snart se på Vänner och sy på overallen. Kanske julpynta lite eller pyssla. Kommer definitivt att göra fruktsallad! R sitter på labb från 17 till 21.
Vem verkar vara den ambitiösa av oss?

1 kommentar:

Anonym sa...

Mohahah....
lusseballar.

Aftonbladets löpsedelsvänlighet.
=)