onsdag 3 december 2008

Jul so far!

En del julpynt har kommit fram de senaste dagarna. Jag tänkte visa lite bilder, en aning dålig kvalité på dem, men om man låter bli att förstoa upp dem så funkar det! :D

Ett hörn av balkongen. Girlangen som går runt stolen sitter även på balkongräcket, men den räckte till stolen också :)

Lite julstämning i köket. Dynor till barstolarna nu för kalla vintermornar inhandlades på Ikea för en tid sedan. Amaryllisen i hörnet håller på att slå ut. Mitt första försök med en sådan, så vi får se hur det går!

Zombie-svärden har fått flytta på sig för lite provisoriskt julpynt. Jag kommer antagligen flytta runt massor när jag väl fått upp allt! :P

Jag älskar sådana tomtar som bara består av skögg och luva, men om man inte har råd att köpa så kan man ju göra en egen. Rätt så söt blev den för att vara första försöket :)

Så ser delar av lägenheten ut för tillfället. Nu ska jag sätta mig i soffan och mysa till Vänner. Senare blir det glögg och lussebullar när R kommer hem från klättringen.

6 kommentarer:

Helen sa...

Vilken söt tomte du gjort! Har inte tagit fram tomtarna än, men snart så!

Rosa Hemmet sa...

Hemma hos er råder det en fröjdefull julstämning! Härligt att se! Tänk, nu är det inte länge kvartill dopparedagen! *Längtar hem till mamma o pappas julmys* ha det fint

Fröken Fräken sa...

Ja, här julas det på, det ser jag ju! Är på jakt efter en vit amaryllis, men det verkar bara finnas röda här i affärerna!

Nu har både lampa och en ljuskrona kommit upp här, trots betongtak som inte är särskilt medgörligt...

Monkan sa...

Det är ju så mysigt med julfix och alla ljus! Jag som sagt att jag aldrig kommer att ha rött i mitt kök... men nu så, fast bara några veckor ju, och det känns så mysigt.

Aha, du har tomtar framme, jag har en kasse redo i förrådet, de får väl komma upp i värmen om nån vecka.

Vilken kul idé du hade om min glasmojäng, apelsiner, kul! Jag har visserligen just tömt ur alla orange japanska lyktor... men apelsiner är ju en helt annan sak. Med nejlikor i kanske, så man får den härliga lukten :-)

Anonym sa...

Så fint du har pyntat! Ha en trevlig helg!

Malin sa...

Vad mysigt du gjort det hemma!!!!

Kram