fredag 14 november 2008

Och regnet det bara öser ner

Idag är vädret en klockren illustration av senhöst. Klockan är snart 10, det är fortfarande inte riktigt ljust ute och det regnar. Några enstaka plusgrader. En riktig humörsänkare! För att försöka hålla humöret uppe målade jag igår mina naglar knallröda, tog en sovmorgon i morse till kvart i nio och lyssnade på P!nks senaste skiva till frukosten. Nu känner jag mig mer redo för en kväll på stan än för en eftermiddag med matteföreläsning! ;)

Det är ju lite typiskt, att när R väl har en kort dag (8-12) så har jag min föreläsning på eftermiddagen! (13-15) Jaja, inte mycket att göra, men dålig tajming! Annars hade vi gått på stan, men vi får ha det som lördagsnöje. Jag funderar på att övertala R att åka till Tornby = IKEA och Systembolaget när jag slutat. Vårt diskställ har gått sönder och vi MÅSTE ha ett nytt + att vi ska köpa ett Lack-bord till badrummet. Jag funderade på det förra helgen, men var osäker på måtten. Idag hade de en helsidesannons att de sänkt priset på just detta bord ner till 49 kr! Då är det ju bara att slå till! :)

Annars blir det en lugn fredag för oss. Kanske en film. Umgås. Imorgon ska vi som sagt på stan och (förhoppningsvis) uppdatera min garderob lite. Kvällen kommer jag att tillbringa med några tjejkompisar då vi ska äta tacomiddag och därefter gå på studentkrogen här i området. Mysigt värre!

Nä, undra om man ska sätta sig och julpyssla lite? :)

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag är också lite sugen på att pyssla. Och att baka. Men det är det visst redan bestämt att vi ska. Dottern är hemma och är lite sjuk idag och hon har redan bestämt två sorter som vi ska baka. Men det luktar ju ljuvligt under tiden:)
ha en riktigt fin helg nu , goa du.
kram Lallis