torsdag 13 november 2008

HJÄLP!

Jag kan säga det att lillkatten här hemma riskerar att bli strypt inom en väldigt snar framtid! I ett par veckors tid nu har hon haft ovanan att gå runt och krafsa och klösa på ytterdörren samt dörren till lilltoan mitt i natten. Samt hoppa upp på mitt sminkbord. Detta gör hon ALDRIG dagtid. Men nog fanken ska hon göra detta när matte och husse vill ha lite god nattsömn. I natt var R upp och jagade henne med vattenspruta 4 gånger!! Hon gav sig aldrig! I vanliga fall räcker det med att man duschar vatten på henne en gång för att hon ska fatta, men inatt var hon hopplös! Så ingen god natts sömn inatt inte!
Jag vet inte vad man ska göra åt det heller? Vi vill ju få ett stopp på det hela. Både för att vi vill sova i lugn och ro + att vi inte vill att hon ska väcka folk när vi har nattgäster. Någon som har något tips?

Varför vägrar hon inta denna position nattetid? Kattkillen vår verkar ju ha fattat vinken! SOV PÅ NATTEN!

2 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, I know the feeling.
Har två galna katter här hemma som fått för sig att leka hela havet stormar eller ngt varje natt.
Helgalna!
*S*
Kram Lallis

Anonym sa...

Jobbigt... Svårt att få bukt på. Vi (jag) får alltid gå upp två ggr/natt för att släppa uta våra, och du skall inte tro att de kommer på samtidigt att de skall ut, inte ens om man ropar lite tyst på "den andre".
Och det här med kissandet, usch... och jag fattar inte varför, han mår ju bra, och det händer ju som sagt inte ofta. Jag har försökt att se sambandet mellan gångerna, men hittar inget.

Vad fint du gjort i din blogg!! =)