torsdag 6 november 2008

Nostalgitripp

Fram tills att jag flyttade hemifrån, och det sedan gick över till det digitala nätet, så bodde jag i ett hushåll med endast kanalerna ettan, tvåan och fyran. Det gick ingen nöd på oss för det, men när vi var små så hände det att vår morfar skickade VHS-band med inspelningar från barn3an. Ni vet, med Skurt :) Detta var helt underbart och man satt som klistrad framför tvn.
En av de tecknade serier som jag kom i kontakt med genom just dessa VHS-band var Thundercats. Denna underbara, animerade actionserie. Så häftiga karaktärer!
Vi lekte ofta Thundercats, jag, lillebor och dagbarnen. Naturligtvis ville man helst vara Lion-O eller Cheetah :)

Nu har R varit så snäll att han fixat första säsongen med Thundercats till mig! 60 avsnitt! Och det finns 60 avsnitt till! :D Jag har precis sett första avsnittet (vilket fanns med på ett av banden, så jag har sett det MÅNGA gånger förut) och det är helt otroligt att jag fortfarande är fascinerad över denna serie. I och för sig så är det en väldigt bra årgång på den, nämligen 1985. Man gjorde tydligen bara bra saker då ;)

R ska vara på skolan till 21 ikväll, förutom en snabb middagspaus, så chansen är stor att det blir ett par avsnitt till innan denna dag är slut. Man kan ju inte plugga hela tiden! ;)

UPDATE: Det kommer att släppas en Thundercats-film år 2010.

Inga kommentarer: