onsdag 15 oktober 2008

Lite piff

Möblerna är på plats i köket igen, gardinerna är uppe (älskar dem!) och så har jag piffat lite. Än så länge provisoriskt. Det ska upp någon tavla på väggen också. Men såhär ser det ut just nu i vårt fräscha kök! Väggarna blev helt plötsligt mycket större och kalare! Tror att jag måste fundera lite på möblemanget...


Nu funderar jag: ska jag måla spaljén vit eller ska jag helt enkelt plocka ner den? Tvättade av den med målartvätt ikväll för vitmålning, men såg att flera av brädorna är rätt fula och skadade. Är det lönt att måla? Någon som kan svara på detta?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan.
Vá fint det blev,ni är jäkligt duktiga. Om ni vill så kan jag göra nya brädor till spaljen o ta med till jul, isåfall återkom med mått.Annars går det bra att putsa lite runda hörn o sånt sedan måla.
Kram//pappa

Linda -Galleri Palla sa...

Sofia: Jaså, jag såg inte en enda som läste "Fin T" på hotellet, men så var det ju också helg. Eller så var det för att jag hade näsan nere i pannkakorna ;)

tina | pepparochvanilj.se sa...

Jag tycker nog att ni ska ta bort spjälorna... Fyller de någon funktion...?

Ha det gott!/Tina

Ps. Tack för att u kikat in hos mig och vill komma tillbaka! :D Du är hjärtligt välkommen! Vi ses!

Malin sa...

Jag hade nog tagit bort dem helt. Skulle säkert se större ut om de inte fanns där.=)

Anonym sa...

Vad fint det blev med gardinerna också!
Jag hade nog tagit ner spjälorna om det varit hemma hos oss.