torsdag 16 oktober 2008

Effektiv morgon

Jag har en helledig torsdag (i den bemärkelsen att jag inte har något schemalagt) men jag blev ändå tvungen att kliva upp kl 7 i morse till mörker och regnrusk. Detta för att det var dags för mitt första besök hos Ryds folktandvård. Huga! På med regnstället efter att ha hällt i mig en kopp te och så trampa in till centrum. Väl där så blev jag positivt överraskad. Mottagningen kändes nästan mysig! Om folktandvården nu någonsin kan kallas så. Min tandläkare var väldigt ung och nyanländ till Linköping från Hudiksvall. De hittade inga fel alls på mina tänder. Inga hål, inget som s¨h ut att kunna bli hål och inte ens någon tandsten som skulle skrapas bort! Och det bästa av allt: i och med mitt tandvårdsavtal betalade jag inte en krona! Det betalade jag i juli :)

På vägen hem köpte jag några frallor på bageriet för mysfrukost med R som också är hemma idag. Härligt med frukost i vårt fräscha kök :) Därefter tog vi itu med spaljén. Jag var duktig och tvättade den med målartvätt igår, men det hade jag inte behövt, för nu är den nedriven! Och vad stort och luftigt det blev! Visst, det är ett märke i taket, då hela taket förutom där spaljén suttit är skitigt, men det jämnar kanske ut sig :) Vi har även försökt oss på lite ommöblering i köket, men det blev inget av med det.

R har gjort ett par felanmälningar till Graflunds och jag har pluggat lite. Nu ska vi ta en promenad och se var motorvärmarparkeringsplatserna finns som Graflunds pratade om och så ska vi till Hemköp och köpa mjölk. Ikväll blir det dessutom träning för oss båda: combat för mig och klättring för R i vanlig ordning.

Ha en lovely torsdag!

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Helt rätt att ta ned spaljen - och låta värden fixa omtapetseringen! Spaljén kändes ju väldigt konstigt placerad, vad gjorde den där?! Här blir det träning av att slag, städning! ;-)