söndag 12 oktober 2008

Framförhållning?

Jag är en människa som gillar framförhållning och planering. Att alla inte delar denna filosofi är jag mycket väl medveten om. Senast i fredags utsattes vi för ett praktexempel på detta. När R och jag precis kommit ner på stan ringer nämligen Rs telefon och då är det hantverkaren som ska fixa vårt kök som ringer och frågar om vi är hemma, för han hade tänkt komma och börja. What? Skulle inte vi få välja tapet först? Jo, men katalogen skulle han ha med sig, så vi skulle få välja tapet medans han var där och rev ner den gamla tapeten. Ingen betänketid direkt alltså!
Eftersom vi inte var hemma och skulle komma hem senare på eftermiddagen så bestämdes det att han skulle återkomma. Klockan 7.30 imorgon, måndag. Det blir alltså utrensning av köket idag då! :)
Spännande när det hela blir klart. Jag satt och sydde de nya köksgardinerna igår också, det kommer nog bli kanoners! Det är det orangea tyget i botten av högen (orkade inte knäppa någon egen bild just nu). Återkommer längre fram med före- och efterbilder!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där tyget är toppen försökte lura på modern det häromdagen på IKEA men hon valde den cericefärgade linjen ist. Hade lovat låna henne mitt cerice till sovrummet men är så lycklig nu när jag inte behöver. Jag vet ju inte vilken dag jag byter tillbax!

Tror det blir kanonfint med det tyget, en härlig färgklick!!

Kram!