söndag 12 oktober 2008

En helg i fyndens tecken!

R och jag var som sagt på stan i fredags. Vi var främst på jakt efter en träningsoverall till R och ett par skor till mig att ha på finsittningarna. R hittade sin overall och jag hittade en mössa, som substitut för den jag söp bort... Vi var även in en sväng på Ohlsson tyg (rolig affär det är!). Där gjorde jag ett riktigt fynd! Eller två egentligen. Nämligen dessa två, stora kuddar. De hade kostat 140 kr/st, men jag fick båda för 70 kr. Försök klå det! :) Det är kanske inte världens roligaste tyg, men det är enkelt att fixa två nya överdrag! Perfekt som extra sittplatser kring vardagsrumsbordet när man har mycket folk på besök.

Då det blev lite stressigt på fredag eftermiddag, för att jag skulle hionna hem till träningen, så hann jag inte hitta några skor. Därför blev det en stadstur igår också efter veckohandlingen! Skor hittade jag på Wedins. De kostade 349 kr, vilket jag tyckte var okej, och så visar det sig att det var 30% på alla damskor! Så runt 245 kr behövde jag bara betala för dessa snyggingar :)

Även Ur&Penn hade rea. 50 kr för alla halsband och 25 för alla örhängen. Äntligen köpte jag det strasshalsband jag kikat på ett längre tag (till finsittningarna naturligtvis!).

Med 10 minuter tillgodo åkte R och jag in på systemet i Tornby och så fick jag gå in på Skopunkten :) Där hittade jag dessa! De hade kostat 399 kr, men nu endast 49 kr! Då de har börjat med "Ta 2 par, få 50% på det billigaste paret" så köpte jag ett par bruna och ett par svarta. Perfekta höstskor när det är lite kasst väder! 73,50 kr för 2 par skor. Sånt gillar jag!

Har jag inte fyndat? :)

1 kommentar:

Helen sa...

Du har superfyndat, allt var ju nästan gratis, vad kul sånt är. Jag älskar Ur & Penns rea man kan hitta mycket kul där.