söndag 7 september 2008

Inte som jag tänkt

Lördagen blev inte riktigt som jag hade planerat. Vår veckohandling ströks då vi skulle vara på sjukhuset kl 12.30. Där sade man ju att jag hade halsfluss och fick penicillin. Jag började äta det när vi kom hem och så såg vi första Jurassic Park-filmen. Filmen var bra, men jag började må lite illa. En vanlig biverkning av Kåvepenin, så jag brydde mig inte direkt. Efter ett tag = under Jurassic Park nr 2 började mina läppar kännas konstiga. Varma, pirriga och svullna. Vid 20-tiden hade det inte gått över och jag hade läst att det var en ovanligare biverkning som kunde leda till andningssvårigheter. Uppskrämd som jag var ringde jag sjukvårdsrådgivningen och frågade om jag skulle sluta äta penicillinet eller fortsätta. De bokade en tid åt mig på jourmottagningen kl 21 för att se om jag behövde få kortison mot min allergiska reaktion. Så vi åkte dit, kontrollerade att jag inte mådde sämre och så gjorde man ett halsprov. Vid 21.30 visade det sig att jag inte hade halsfluss utan var rätt så frisk, så jag fick ingen ny medicin utan rådet att ta alvedon om det behövdes. Om jag blir sjukare igen till veckan och behöver penicillin så ska man göra lite extra kontroller.
Så, efter en hel dag, 350 spänn, onödig medicin och kuskande till sjukhuset så fick jag veta att jag egentligen mår rätt bra.
Det känns ju skönt, så nu är det full rulle här hemma :)

1 kommentar:

Helen sa...

Hoppas att du känner dig piggare också!!