fredag 15 augusti 2008

What to do?

R och jag har ett dilemma; ska vi behålla eller sälja bilen?
Varken R eller jag kan något om bilar. När vi bodde kvar i Härnösand var det pappa som kollade allt eller bokade tider på verkstan så vi behövde bara åka dit. Innan vi flyttade så hördes ett lite mindre missljud i bilen, vilket kollades upp. Inget fel hittades, utan en gissning var att det var en plastskärm som kom åt däcket när man svängde. Allt frid och fröjd. Tills nu. Nu låter det som om hjulen kommer att lossna från bilen när som helst. Och DET vill jag ju undvika!
Så, ska man sälja bilen och slippa allt bestyr samt bilkostnader? Köpa cykelvagn och busskort istället? Det är ju väldigt bekvämt att ha bil och jag skulle helst vilja behålla den, men om den kollapsar kommer den ju inte vara till nytta för någon. Det bästa vore om vi bara visste vad det är för fel. Om det är lätt fixat och inte allt för dyrt, eller inte är något problem förutom ljuden, då kan vi ju behålla den. Kostar det multum och är bökigt, då kan vi lika gärna sälja den till någon av alla dem som har annonser i tidningen att de köper alla bilar.
Ja, what to do? Ska mamma och pappa komma ner och hälsa på snart kanske ;D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man skall alltid komma med en gnutta humor. Skratt förlänger verkligen livet. =)

Gör ett test.
Ställ undan bilen i fjorton dagar. Och du får under inga omständigheter ta bilen. Om du helt tvunget måste få tag på en bil, så måste du låna en.

Efter fjorton dagar så får du nog reda på om du är beroende eller ej.... Eller..... om du klarar dig utan bil utan större problem.

Jag själv sålde min i april.
Saknar den inte!!!

Anna sa...

Fixa bilen och ha kvar den =)

Anonym sa...

Jobbigt med krånglande bilar...

Tack för drinktipset! Det ligger ute nu
Kram åsa