lördag 30 augusti 2008

A perfect day

Den här dagen har varit näst intill perfekt. Förutom att jag tror att jag åkt på förkylning nr 2. Den har satt sig i näsan/bihålorna och så är jag extremt trött! Men men, bara att ignorera!
R och jag hade nu vår första gemensamma lediga dag på ett par veckor, så det blev sovmorgon till ca 10. Så otroligt skönt! (vi partade båda till strax efter 12, men det kan jag berätta om imorgon)
Frukost i lugn och ro, därefter bar det av till Tornby. R kollade lite elektronik till datorn, jag hittade ett par höststövlar utan klack på skopunkten och så letade jag en snygg, kort klänning till min finsittning imorgon. Det gick mindre bra. Det får bli min gamla långa imorgon istället.
Vi var även in på systemet och så veckohandlade vi. Idag firar vi nämligen att vi varit förlovade i 1 år. Årsdagen var i och för sig förra söndagen, men då hade vi båda nolleaktiviteter, så det blev inget firande då.
Fläskfilé och pommes blev det till middag och rosévin. Därefter blev det ost och kex till en Tarantino-film. Vi har alltså bara myst och slappat hela dagen.
Klockan är nu strax efter 22 och jag är sjukt trött. Jag tror att jag ska bädda ner mig i sängen och läsa lite skönlitteratur. Måste ta itu med lite plugg imorgon. Har ju tenta på fredag.

Ha en fortsatt skön helg!

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Du har då verkligen otur med förkylningarna! Kanske det är alla nya människor som man träffar så här vid skolstart och som bär med sig en mängd baciller.. själv känner jag mig rätt vissen, och vet inte vad som är på gång.. burr! Blir nog en lugn dag idag...