torsdag 28 augusti 2008

Jag pluggar också

Ni ska inte tro att jag bara har festat under den en och en halv vecka som jag nu varit nolla på Linköpings universitet. Jag pluggar faktiskt också. Jag har minst en föreläsning om dagen, vilket jag haft sedan dag 2 på skolan.
Just nu läser jag en kurs på 4 hp (högskolepoäng) som heter Företaget och den globala marknaden. I denna kurs har jag två lärare där den ena undervisar oss i grundläggande marknadsföring/företagsekonomi medans den andra tar oss igenom grunderna i nationalekonomi. Båda lärarna är jättebra och duktiga föreläsare, problemet är bara att man inte är van ännu att sitta i ett par timmar och lyssna, så man är inte alltid så skärpt som man skulle vilja.
På fredag ska vi ha ett seminarium med muntlig redovisning samt skriftlig inlämning i detta ämne. Om bara en timme kommer tjejerna i min grupp att dyka upp här för att skriva klar vår inlämning. Nästa fredag har vi tenta, vilket jag inte ser fram emot särskilt mycket. Så jag har faktiskt lite att göra! Tyvärr så prioriteras inte pluggandet av så många nollor (mig inräknad) just nu, då vi har sådana späckade nollescheman. Efter den här veckan är det dock "bara" skolan att fokusera på. Då kanske man kan få till några rutiner till och med :)
Imorgon ska jag köpa träningskort på Campushallen. Det behövs verkligen! Man äter kass mat och dricker alldeles för mycket öl för att det ska vara smickrande för figuren. Mina jeans sitter åt lite väl mycket på vissa ställen just nu :)

Ha en lovely torsdag så ska jag försöka återkomma ikväll igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst blev sovrummet grejt....
Äntligen kan vi sova i vårt egna rum.

Anonym sa...

Du har väl diktafon?

Diktafon is da shit...