måndag 28 april 2008

Låt slantarna rulla!

Nu har jag spräckt 50 000 kronors gränsen på sparkontot, som jag ville uppnå till flytten. Och det kommer att pytsas in lite till. Och så ska man ju få tillbaka på skatten lagom till flytten! ;)
Så vad gör man för att fira detta då? Shoppar så klart! :D Nej då, så illa är det inte, men just nu lutar det åt att jag och R ska köpa ett tv-spel. Min idé och mina pengar. Som det ser ut för tillfället blir det ett Wii. Robert letar inköpsställe, kontrollerar priser, tillbehör och sådant tjafs och jag betalar. Det är väl en bra fördelning?

Jag har länge velat köpa en stor sittsäck och har i mitt lilla huvud bestämt att en sådan kommer få flytta in i nya lägenheten. Såg denna på Ellos och så damp det väldigt lämpligt ner ett erbjudande nu med 25% rabatt på hela köpet. Jag har dessutom fått med R på idén, så det kanske blir ett inköp av en sådan snart också, då kupongen bara gäller till mitten på maj. Det handlar ju om hundralappar. Ordinarie pris för denna är 1299 kr. Vattenavstötande överdrag, så den borde alltså klara någon drinkfläck. Helt perfekt ;) Den ska klara av att vara utomhus till och med, men det känns som att utmana ödet en aning!




Vad tror ni? Annars har vi denna (bilderna nedan), som ser i princip likadan ut, hos Inreda.com. För 2080 kr.
Så.....vill man betala strax under 1000 kr och ta med den i flytten, betala 1299 kr och slippa ta med i flytten, eller vill man betala mer än 2000 kr?

2 kommentarer:

Malin sa...

Mysigt.. :] Jag trodde det skulle komma upp några bilder sedan i lördags!

Anna sa...

Betala 1300 och slippa ta med den i flytten, den billigare var dessutom både större och snyggare! Kan dock vara dryg att förflytta är ju inte kul om den går sönder under flytten!!! Däremot är weii ett dåligt alterativ tycker jag, freddes lillebror har ett sånt och det är inte särskilt kul. Satsa på PS3 istället =) Det rockar fett!