måndag 17 mars 2008

Många tankar

Det är mycket att tänka på nu inför flytten!
Jo, jag vet att det faktiskt är 3 månader kvar, men med allt annat som ska göras hela tiden gäller det att planera (vilket jag älskar). Frustrationen blir dock rätt stor hos mig när det tar stopp på vägen hela tiden!
  • Vi har sagt upp vår lägenhet och bestämt flyttdatum, men det finns ännu inga lediga lägenheter för det inflyttningsdatum vi vill ha.
  • De villkor jag mindes från vår förra koll av hyrlastbilar har jag tydligen hittat på själv, så nu ställdes det på ändå igen (som tur var blev det hela inte dyrare ändå, bara bökigare).
  • Jag har ingen aning om hur stort lastutrymme man behöver för flytt av vår lägenhet.
  • Jag vill börja flyttpacka, men då kommer Robert få ett bryt på mig!
  • Planlösning av den typ av lägenhet vi nog kommer bo i är utskriven och bara väntar på att planeras, men det är egentligen omöjligt när man inte vet alls hur det ser ut "på riktigt".
  • Och så har man skola och jobb som tar upp en massa tid :) Framför allt skolan!
  • Svårt att lägga upp en detaljerad budget för sommaren, när vi inte vet vad allt kostar på plats. Hatar klumpsummor ;)

Jag vet att jag är ett kontrollfreak, men jag vill ju bara att allt ska flyta på när man väl är där. I don't like surprises!

1 kommentar:

Anna sa...

nä du brukar ju vilja vara noggrann... just nu går ingenting min väg, är så jävla less på allt, vet inte vad jag ska hitta på... suck