måndag 18 februari 2008

Sista rapporten

Här kommer sista rapporten för ikväll. Jag är nyligen hemkommen från veckans combat-pass, är nyduschad och sitter just nu med en superb smoothie á la Robert Janson. Ett tips för alla som gör smoothies: använd sharonfrukt. Mumsigt värre!

Satt och pratade med en kollega från ett annat kontor på kommunen och berättade om den dröm jag hade i morse precis innan jag vaknade. Jag drömde att jag fått min deklaration och att jag hade 9 000 i restskatt. Enligt kollegan är det tydligen sådant man får leva med när man blir ekonom :) Men tänk er, 9 000! Jag såg hur våra flyttplaner for all världens väg. För just nu har vi definitivt inte råd med några som helst utsvävningar. Allt måste planeras. Ringde och bokade tid idag för synundersökning, men glöm att jag tänker köpa nya glasögon! Då ska jag ha ett rejält synfel i så fall. Jag måste snart beställa nya linser, så då blir det ny styrka på dem istället. Funderar faktiskt på att beställa glasögon på nätet nästa gång det behövs. Någon på jobbet hade provat det och det hade tydligen funkat hur bra som helst. Fått provbågar hemskickade och så. Värt att prova kanske?

Nej, nu ska jag göra klart sista uppgiften i ekonomistyrningen och avnjuta min smoothie. Har varit så duktig att plugga idag, att nu är det bara att repetera, repetera och repetera inför fredagens tenta.

Have a lovely evening!

Inga kommentarer: