måndag 11 februari 2008

Helgen som gått

Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera i helgen. Eller på sistone över huvud taget.
Men om vi börjar med helgen. Jag låg ju i soffan i lördags hela dagen och anledningen till detta var födelsedagsfirande hos svärföräldrarna. Roberts mamma och lillasyster fyllde år. Det hela ledde till att jag och en av Roberts bröder bestämde oss för att göra slut på husets rödvin. Vilket gick rätt bra :D

Glada i hågen efter kalaset fick jag åka hem och ta på mig linser och så blev vi nerskjutsade till krogen av Robert. Robet var för övrigt väldigt duktig och gick hem och lade sig, då han skulle upp och åka bräda på lördagen.

Jag och rödvinsbrodern boundade en väldans massa under kvällen. Tack vare honom fick jag till exempel känna på en av vakternas magmuskler och jag erbjöd honom att söka mitt jobb. Visst låter det trevligt?
Dessutom försökte vi/jag få kontakt med en av de andra brödernas nya flickvän, som var bartender på denna krog där vi befann oss. Gick inte så bra.
Jag blev lite mobbad för folk trodde att jag hade en låtsaskompis med mig på krogen, men det är en annan historia och inte särskilt långvarig.

Jag har ingen aning om hur mycket klockan var när jag började gå hem, runt 2 kanske? Mötte upp Malin som varit på fest och var på väg hem till P, så vi slog följe.
När vi står utanför vår dörr så händer något som jag (då och även lite nu) tyckte var en aning komiskt. Till storyn hör att Robert lånat sin pappas fina, stora Merca hem.
Malin och jag står och pratar och grannen kommer ut, då han ska iväg och jobba (tidningsbud). Han backar ut......och rakt in i Mercan. I och med att jag stod där så kunde jag förklara för vår stackars granne vems bil det var och att han kunde ta det med Robert dagen efter. Stackars grannen var helt förstörd! Robert tyckte också i och för sig att det var lite jobbigt när jag berättade vad som hänt.
Men de hade försäkring, så det ordnar sig! Shit happens! Grannen hade sett bilen, men varit fokuserad på att inte svänga in i våran bil när han backade ut.

Lördagen tillbringade jag i soffan. Halvbakis. Mådde inte dåligt, men jag var inte heller på topp. Robert var i Sundsvall, så jag avverkade 8 Grey's till ca 7 dl O'boy, apelsinjuice och obestämd mängd vatten. Och en grahamsbulle med ost :) Någonstans runt avsnitt 5 eller 6 tog jag faktiskt en dusch och då vet man att faran är över. Trodde att jag skulle bli riktigt dålig av allt rödvin, vilket jag egentligen inte dricker, men det gick!

När Robert kom hem hade han köpt vegburgar-mål på Bigboy, efterrätt och en chipspåse. Mums för en bakismage! Så resten av kvällen spenderades även den i soffan, men nu svullandes onyttigheter. Självklart såg vi Melodifestivalen. Tar den sen.....

Söndagen var lugn. Åkte ut till föräldrarna för att försöka hjälpa pappa med bokföringen. Gick bra till en början, men vi har inte riktigt fått ihop det ännu :)

Pluggade lite, jobbade med bokföringen lite, hade Roberts föräldrar över en snabbis för att kolla på bilen och så blev det film och bokföringssupport för hela slanten under kvällen.

Det var min helg. Hoppas att ni också haft en fabulous sådan!

Inga kommentarer: