måndag 25 februari 2008

Fotoutmaning

Mamma vill gärna komma igång med lite fotografering, så för en tid sedan fick hon "läxa" av Robert, vilken kanske inte följdes sådär jättebra, men nu har vi kommit på en ny idé: återkommande fotoutmaningar.
Varje fotoutmaning pågår i 2 veckor och ska resultera i (minst) 3-5 bilder som man själv tycker att man lyckats med. Den som vill får gärna hoppa på!

Så, mamma och alla andra som har lust, den första fotoutmaningen blir: Mitt hem.
Bilder på ditt hem eller saker i det som får det att kännas som just ditt hem. Utsida, insida, detaljer, helheter, what ever. Något som känns "hemma" för dig.
Självklart kommer jag själv att delta i utmaningen och jag ska dessutom försöka jobba lite i photoshop som jag så gärna vill lära mig.
Varje utmaning räcker över 2 veckor, så nästa utmaning kommer måndagen den 3e mars. Då vill jag se mammas bilder + att den som vill gärna får maila sina till fia_lottajohnsson@hotmail.com

Så, låt mig se ditt hem!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul idé. :)

Miah sa...

Å vilken rolig ide. Det är jag gärna med på.Men vänta dig inga höjdarbilder från min sida då kameran inte är den bästa och photoshop och jag inte är de bästa vännerna heller. Men ändå :)

Katarina sa...

Titta på denna sida: http://tisdagstema.se/ Det är lite liknande idé! Jag brukat anta deras fotoutmaningar då och då! :)