lördag 2 februari 2008

Dagen efter


Dagen efter tjejfesten. Och nej, jag är inte bakis! Känns så skönt.
Det blev inte så väldans sent igår, så jag hann bara få i mig en flaska vitt :)

Malin och jag anlände till partyt, som ägde rum hemma hos Tess, runt halv nio. Där var redan Annika och Ylva på plats.
Förrätten bestående av sparrissoppa och skagentoast dukades fram och flaskorna öppnades.
Vi högg i som om vi inte sett mat på veckor och så var det bara till att sluföra huvudrätten.
Den bestod av fläskfilé, baconinlindad haricot verts och potatisgratäng. Jag hade med mig ett vegetariskt alternativ till köttet som faktiskt var riktigt gott! Till detta hade vi även stekta grönsaker och rödvinssås. Så gott, så gott. Innan allt detta hade dock brandlarmet hunnit börja tjuta, då huset fylldes av stekos eftersom ingen satt på fläkten i köket. 2 kockar men ingen satte igång fläkten... :)

Efter maten blev det skitsnack och Familje-Geni. Ylva gick tyvärr hem när detta skulle börja. Skulle träffa pojken sin. Och Annika var nykter. Skulle träffa pojken sin efteråt. Men jag, Malin och Tess körde stenhårt!

Det blev en väldigt intressant spelomgång med magkramp i omgångar. Annika vann till slut och Malin, lilla vän, kom aldrig i mål.

Robert kom och hämtade oss runt halv ett (nej mamma, vi gick inte). Väl hemma trodde jag att vi skulle mysa lite, men icke. Robert kommer på att han hade glömt mobilen i bilen, springer ut och hämtar den, slänger den på sängen och då ringer de från arresten. In och jobba.
Jaja, vi slapp i alla fall gå hem

Inga kommentarer: