måndag 14 januari 2008

Grinig


Känner mig väldigt grinig för tillf'llet. Har i och för sig gjort det ganska stor del av eftermiddagen, sen jag rensade alla papper. Tanken "Varför är det bara jag som är ansvarig för det här?" slog mig. Robert lyfter inte ett finger när det gäller det administrativa här hemm. Han tar bara emot de räkningar som han ska betala i slutet på månaden och sedan är han klar. Förändringens vindar blåser!

Upptäckte även, vid detta tillfälle, att jag verkar ha en dubbelsjukförsäkring, varav den ena verkar tydligen betalas av mina föräldrar. Jag betalar då inte. Bilförsäkringen betalas även den av mamma och pappa. Hemförsäkringen däremot har jag koll på :)
Så jag är dubbelt sjukförsökrad och Robert har ingen alls. Toppen....

Har varit och tränat nu och trodde att lite frustration skulle släppa. Icke. Och när Robert säger "Du är så söt" under pågående gnäll från min sida, då känner jag för att utöva body combatens nyss genomgångna slag och sparkar i praktiken.

När jag ändå är på G så kan jag även säga det att jag HATAR att duscha och byta om på badhuset. Min träning slutar 19.00 och Roberts 19.30 och då ska han hämtas (passar ju naturligtvis inte att vara i samma hus). Så jag måste byta om på badhuset för att inte behöva vänta i drygt 30 minuter, slåss med Robert om vem som ska duscha först och därmed försena middagen ytterligare.
Men nej, nu får jag ställa mig i snuskduschen med mina saker obevakade och när man kliver ut och ska klä på sig så är man lika svettig som innan, då man inte hunnit ta sig tid för att eftersvettas. Mysigt värre alltså.....

Nu ska jag göra mitt bästa för att klistra på ett smajl medans jag tillbereder kvällens kulinariska surpris BLODPUDDING.

Godnatt.....

1 kommentar:

Anna sa...

Hej hej!!! =) Yes får nog bli så =) lina kommer inte heller... =(