måndag 7 januari 2008

Apotekstur

Gick ner på apoteket nu på lunchenför att inhandla något vettigt preparat för att dämpa smärtan i min rygg. Nu gjorde jag precis som de säger i reklamen, jag frågade dem om råd. Vanlig alvedon skulle funka bäst, då det egentligen handlar om att det gör ont och det antagligen inte är någon infektion (det kan jag börja oroa mig för om någon vecka). Så två alvedon och så äta dem i några dagar tills det värsta går över. Gör det för ont så går man bara runt och spänner sig (jo tack) vilket slutar med att man även får ont någon annanstans. Och så ska man försöka röra på sig. Jag har ett skrovbordsjobb, men jag får väl ta ett par turer i korridoren :) Och så ska jag faktiskt försöka träna ikväll. Jag behöver ju inte ta i för kung och fosterland (lätt med den tränare jag har ikväll NOT).

Jag och Robetr är nu uppsatta i kö hos två hyresvärdar i Linköping som har lägenheter där vi vill bo. Kommer dock bli rätt dyrt. Vi vill ju inte ha mindre än en tvåa (kommer aldrig funka annars), så av de två små inkomster vi kommer ha då så kommer den ena ätas upp helt av hyra och mat, men det är väl så det är att vara student?

Ska byta fack nu också. Från SKTF till Jusek. Främst av ekonomiska skäl. Jusek tar 100 kr i en gångsavgift för en student och det är det enda du betalar till facket tills du får jobb. Och a-kassan är bara på 170 kr för alla. Jag betalar för tillfället 331 kr till SKTF varje månad. Och så verkar de ha vettiga och billiga försökringar. Vi får ta och sätta oss ner och titta på det där. Vad vi har och inte har.

Nä, nu ska jag fyllai anmälan innan lunchen är slut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars...läste först nyseparerad..i den kommentaren men tog om och fick det rätt...:)

Anonym sa...

Satt och tittade runt på kläder och hittade denna.

http://hitta.se/SearchMixed.aspx?vad=louay&var=h%e4rn%f6sand

Kom direkt att tänka på robert och hans tatuering.. :)