söndag 14 oktober 2007

Ommöblering

I helgen så har vi (jag) gjort en ordentlig räd i lägenheten!
Det hela började med att jag var ut till mamma i fredags. Där beklagade jag mig över att jag inte har någon smink-/smyckeshörna. Allt måste få plats i vårt minimala badrum, vilket det inte gör. Det är heller inte alltid den ultimata platsen att hålla till, då tex sambon står i duschen och det enda man ser i spegeln är en skugga bakom imman.
Enda platsen som verkar vettig för en sådan hörna är ett hörn i sovrummet, men där stod en jättefin stor fotölj från mamma och pappa, vilken jag inte vill bli av med. "Men ställ den i vardagsrummet då" säger mamma. Okej. Så när jag kommer hem börjar jag mäta, vrida bort, dra i soffan, bort med IKEA-gungstolen. Robert kommer hem, tittar på mig lite trött och börjar sedan hjälp till. Ommöbleringen blev SÅ bra! Det ser så mycket mysigare ut nu! Och Stuffe älskar att stora fotöljen står i vardagsrummet. Han har tagit över den!
Så nu fick jag mitt lediga hörn. Men sminkbord då? Något sånt hade jag inte. En promenad ner till Lagerboden. Där hittar jag ett riktigt sminkbord med spegel. Slitet, visst, men sånt kan man åtgärda! Köpte det, men skulle hämta på lördagen, då vi inte tog någon bil.

Lördagen kom och iväg det bar för att hämta bordet. In på Coop och köpte sandpapper, en sväng in på Fresks för att köpa sprayfärg (fanns ingen på Coop) och så hem. Ner i källaren, slipa, slipa, spraya, spraya och tapetsera lådor. Jag tog nämligen samma tapet som vi har på fondväggen i sovrummet och limmade fast den på lådornas framsidor. Snyggt värre, även fast alla kanter inte blev kanon. Jaja, min första renoverade möbel!
Upp med den i sovrummet till utvalda hörn. Men det kändes lite fel. Så vi bytte helt enkelt plats med vår snygga byrå (snickrad av pappa). Så mitt sminkbord är nu även mitt nattduksbord. Blev så fint så! Nu har jag ägnat en timme åt att sortera smycken och försöker få ordning. Skulle verkligen behöva något att hänga alla halsband på bara, men det kommer!
Nu väntar jag bara på att mamma ska komma och fälla domen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bild, vi vill såklart se en bild på detta :)