fredag 31 december 2010

Nyårslöften

Jag brukar inte bry mig om att avlägga några nyårslöften, då jag vet hur dålig självdisciplin jag har, men för 2011 ska jag göra ett försök! Och 2011 har jag tänkt ska bli lite av ett själviskt år, i brist på ett bättre, mer positivt laddat ord. Jag ska fokusera på mig själv, hur jag vill må, vad jag vill åstadkomma, vad jag vill prioritera och lära mig.
Så, bland annat detta ska jag satsa på:
  • Gå ner de kilon jag lagt på mig efter att jag träffade P (och något innan). Och det här är ju ett klassiskt nyårslöfte, men P och jag ska jobba tillsammans, för nu trivs jag inte riktigt i den kroppsform jag gett mig själv!
  • Komma igång och träna och variera min träning! Göra det till en del av vardagen och få det att funka med de nya rutiner som pendlandet osv medfört.
  • Vara noga med att lyssna på min kropp och knopp om vad som fungerar för just mig. Hur ska jag lägga upp min vardag för att må som bäst? Vilka människor i min närhet får mig att må bra/mindre bra? Vad ska jag göra och hur ska jag göra saker för att må bra, vara nöjd med mina prestationer utan att stressa på ett osunt sätt? Jag ska göra saker jag tycker om och inte hela tiden låta alla så kallade måsten gå före. Jag hinner det jag hinner!
  • Lägga om mina matvanor! Prova nytt och känna efter vad min kropp vill ha/behöver.
Ja, det här blir nog lite av ett "lär känna dig själv-år". Jo, så blir det: 2011 ska jag lära känna mig själv! :)

GOTT NYTT ÅR! Vi ses på andra sidan!

Inga kommentarer: