onsdag 27 oktober 2010

Fånga dagen

Japp, det har jag tänkt att göra idag, men nu menar jag kanske inte på det där filosofiska, slappa sättet utan mer att jag ska försöka utnyttja tiden så gott det går! Idag har jag nämligen "tagit ledigt" från skolan, då dagens föreläsare (tyvärr) inte är värd att lyssna på. Kanske då han faktiskt inte är någon riktig föreläsare och pedagogiken i svamlet är obefintligt. Istället fick jag en sovmorgon till 8 i morse och jag har nu suttit i lugn och ro framför Nyhetsmorgon med min frukost. Strax dags för tandborstning och ombyte till något annat än pyjamasbyxor, därefter är det tänkt att jag ska hinna med följande idag:
  • starta en tvättmaskin och vika den tvätt som hänger i källaren
  • bädda rent (alltid ett lika stort projekt när man har dubbeltäcke :P)
  • besöka Coop och inhandla ett par nödvändigheter
  • plugga mervärdesskatt och kanske någon gammal tenta
  • spackla lite på övervåningen efter vårt grundarbete igår kväll inför fondtapeten!
  • skriva önskelista till lillebror som sms:ade mig i morse på jakt efter mina julklappsönskningar
  • kanske packa upp någon låda/påse i flyttkaoset?
Ja, det finns saker att göra. Och om inte P jobbar över ikväll ska vi nog försöka få upp fondtapeten i nya tv-hörnan :D Annars får det helt enkelt vänta till imorgon.

Inga kommentarer: