fredag 15 oktober 2010

Äntligen fredag!

Fredag igen då. Klockan är strax 10 och jag har hunnit äta frukost, packa lite, stuvat bilen full med lådor och påsar och nu sitter jag i soffan och svettas. Klockan 12 är det dags för universitetet igen till klockan 15. Därefter är det direkt till P! För ovanlighetens skull kommer jag faktiskt ta bilen till universitetet. Men innan dess ska jag byta om (för mina kamraters trevnad), fixa lite fika till dagens 3 timmars-pass utan mer än 15 min paus, äta en lättare lunch och packa det sista som ska med till P. Det ser lite bättre ut i lägenheten nu när jag blivit av med 4,5 flyttlådor, ett par IKEA-påsar och lite annat småskräp. P och jag ska dessutom hit imorgon och packa ytterligare lite. Då kan jag fokusera på den tråkiga städningen nästa vecka istället.

Ikväll utlovas det middag, vin och ett bubbelbad. Är det konstigt att jag längtar tills klockan passerat 15? ;)

Inga kommentarer: