måndag 20 september 2010

Snurr snurr

Just nu är det mycket som trängs i min skalle. För det första: valet. Frustration är det jag känner. Först och främst över att det blir en blå regering igen, samt att SD fick så stort utrymme! Herregud, vart är vi på väg? Minoritetsregering med främlingsfientliga som vågmästare.

För det andra: det avsnittet vi jobbar med nu i beskattningsrätten är bökigt som bara den och vår lärare gör inte saken bättre. Övningsuppgifterna hon lämnat ut hinner hon inte gå igenom på utsatt tid och alla verkar lika förvirrade. Bådar gott inför denna veckas hemtenta!

För det tredje: jag funderar en hel del på framtiden just nu. Eller, sedan skolan började igen. Och ännu mer efter att ha pratat med ett par människor i helgen. Det är helt genomförbara saker jag funderar på, men frågan är om det är värt det. Eller det är nog fel ord. Jag vet att det skulle vara värt det, men det skulle kräva en hel drös med omstruktureringar på alla tänkbara plan. Ja, jag vet att jag flummar nu, men det får ni leva med för tillfället. Så frågan är egentligen om jag ska chansa och göra något drastiskt eller bara lulla på som vanligt tills den dagen det inte fungerar längre. Och frågan är då inom vilket område det krackelerar först.

Nä, nu ska jag sluta skriva saker utan att säga något och göra mig en kopp te och ta en ruta mörk choklad istället, innan det är dags för ett pass pump. Det kanske hjälper mig få ordning på tankarna! :P

Inga kommentarer: