tisdag 17 augusti 2010

Lista

Jag passar på att sno en lista från Linda K såhär på morgonkvisten:
Bor: i en etta i Linköping/P's hus :)
Drömhus: P's skulle gott kunna vara det, men en riktig herrgård (utan en massa snedtak!) hade väl inte varit helt fel heller ;)
Drömprojekt i nuvarande hus: köket och kanske få bort lite av allt det gröna i lilla badrummet.
Roligaste huspysslan: lull-lullande!
Inredningsstil: hmm, jag tror inte det är någon riktig stil så här. Modernt möter klassiskt kanske?
Bästa städprylen: jag hatar att städa, men med en trasa och rengöringsmedel i sprayflaska kommer man långt!
Skulle jag aldrig ha i trädgården: trädgårstomte!
Favvoverktyg: utomhus är det lilla ogrässpaden och sekatören :)
Favvoplats i trädgården: jag har inte bestämt mig ännu, men i sommar har det varit i skugghörnet på trädäcket alt. på en filt på gräsmattan.
Drömprojekt i trädgården: långt in i framtiden: ett växthus! Inom en snar framtid: trädgårdsland.
Roligaste trädgårdssysslan: ogräsrensning med snabba, tydliga resultat!
Tråkigaste: ogräsrensning utan synliga resultat...
Hängmatta eller trädgårdsgrupp: en hängmatta hade ju varit gudomligt, men här finns inga träd att hänga en sådan i!
Klipper gräset med: jag klipper inte. Det är P's syssla ;)
Odlar helst: det vet jag inte än. Har precis börjat! Men sånt som går att äta är ju alltid trevligt :)

Ja, nu blir man ju lite inspirerad att ta itu med både hus och trädgård igen!

Inga kommentarer: