fredag 6 augusti 2010

Fredag igen

Herregud, veckorna verkar bara bestå av fredagar, söndagkvällar och måndagar. Nu är det i alla fall fredagkväll och jag och P har återigen tagit oss till huset. P är i detta nu hos grannen och dricker öl medans jag sitter ensam hemma med ett glas vin och en innehållslös tv-tablå. En lugn fredagkväll är vad jag behöver, då jag igår vaknade upp med en förkylning som gör att min hals och näsa är alldeles tjock och jag haft en jobbig febernatt. I dagarna två har jag proppat mig full med stormhatts-piller, så nu känner jag mig lite piggare. Och det är tur det, då jag och P imorgon ska besöka blåbärsskogen, ha hans föräldrar och morföräldrar på fika (förhoppningsvis blåbärspaj) och därefter besöka grannen och fira hans födelsedag. Intensiv dag!

Ja, jag får väl helt enkelt ta och tända mig ett ljus, dricka lite vin och titta på vilken Julia Roberts-film det nu är på tvn.

Inga kommentarer: