måndag 30 augusti 2010

Första skoldagen

Så var första dagen på universitetet för denna termin avklarad. Sovmorgon till 10, så det var skönt. Föreläsningen gick rätt så smärtfritt, än så länge har förvirringen inte hunnit bli allt för stor. Kursen jag läser nu är Beskattningsrätt 15 hp och 6 böcker ska läsas, så jag har tid på mig att bli förvirrad :P

En överraskning jag fick i morse när jag skulle ut och pumpa däcken på min cykel var att någon varit så fräck och snott gummihandtagen på cykelstyret! Herregud, jag som har en gammal skruttcykel, vem vill ha de handtagen?? Nu har jag i alla fall köpt nya för 20 spänn på Biltema, så vi får väl se hur länge de får sitta kvar (än så länge ligger de i och för sig kvar i min väska).

Överraskning två idag var att jag råkade spärra mitt ICA-kort när jag skulle fylla på pengar och trodde att jag äntligen kommit på vad det var för kod. Men icke. Så nu får jag vänta några dagar på både nytt kort och kod.

Jaja, har man inte större problem här i livet är det väl bara att rycka på axlarna och se glad ut :) Nu är det dags för mig att fixa lite mat. Tortellini med tomatsås och mozarella blir det idag. Inte det nyttigaste, men väldans gott och så är det perfekt som matlåda ;)

Inga kommentarer: