måndag 7 december 2009

Önskelista

Jag pratade med mamma igår på telefonen och det visade sig att jag inte var så lätt att komma på julklappar åt i år. Jag som trodde att detta var lätt som en pannkaka! Men då får jag helt enkelt bjuda på en "liten" önskelista! Bara att välja och vraka ;) (sakerna står inte i någon som helst "önskeordning")

  • Böcker, som dessa och denna. Eller helt enkelt sköna chiclits :)
  • Duschsaker. Prio på lotions.
  • Ny muff-att-sätta-på-sadeln-så-man-inte-blir-kall-om-rumpan. Min har blivit en aning nött vid det här laget.
  • Smycken, smycken, smycken kan väl en flicka aldrig få för mycket av? ;) Armband är en ny favorit som jag inte har så många av. Gärna silver! Och som man ska våga använda till vardags :)
  • Sängkläder för enkelsäng (ej underlakan, det har jag!). Gärna i svart/vitt/grått, mörklila, djuprött, mossgrönt och sådana murriga, mysiga färger.
  • Ett par skolsaker som: nytt pennfodral, pennor i olika färger (mina anteckningar är färgglada) och en mapp med sådana "klamrar" att man kan sätta in hålade papper, så de inte ligger löst (typ som en pärm, men lite mer åt det nättare mapphållet, för föreläsningarna = inte så väldigt mycket papper åt gången)
  • Garn för stickning och virkning såklart!
  • Ett par tumhandskar (alltså inte typ stickade) som är vindtäta och lite tåliga mot väta. Typ sådana som man skulle kunna ha när man åker skidor. Behöver inte vara några märkvärdiga, har ett par billiga (kostade 60 spänn kanske?), schyssta nu från Stadium, men ett par i reserv vore trevligt när dessa är blöta.
  • Träningskläder. Träningstopar och bhar i storlek M-L (typ 40). Som överdelar tycker jag bäst om linnen. H&M's billiga bomullslinnen är alldeles ypperliga träningslinnen, då de faktiskt inte glider upp när man typ styrketränar.
  • Biltillbehör från Jula med snygga Ed Hardy-motiv (min favorit är den på bilden nedan, finns även en med en tiger på. Båda är dock ursnygga!). Denna bilklädsel skulle jag inte tacka nej till (för förarsätet bara såklart!) för 249 kr. Finns även bilmattor för 299 kr samt resefilt för 249 kr. En resefilt vore lämpligt när jag åker hem om 2 veckor, tur att jag har en hög i garderoben :)

Update:
  • Strumpor! Vanliga strumpor vore inte helt fel. Med vanliga skaft eller utan, båda uppskattas :)
  • Termosockar, alltså sådana lite tjockare sockar. Använder nämligen sådana i mina nuvarande vinterstövlar och förra året nötte jag sönder 3 par, så tydligen har jag bara ett par kvar! Fanns i alla fall tidigare på DollarStore för 20 kr ;)
  • In-ear-hörlurar, alltså snäckor som du stoppar i öronen till mp3n. En enklare, inte så dyr, variant vore riktigt schysst, då jag vill använda dem när jag tränar och inte vill oroa mig för att använda dem då de antagligen inte kommer att hanteras sådär jättevarsamt...
Ja, det var en liten lista. Blir det lättare nu mamma? :)
Jo, förresten; ett par Converse önskar jag mig också av lillebror, men då jag vet att han är klar med mina klappar redan så får jag väl önska mig dem i födelsedagspresent istället :P

Inga kommentarer: